.::JoM BeRKeNaLaN::.

Isnin, 16 Disember 2013

2 biji benih di bawah tanah subur

Alkisah 2 biji benih…

2 biji benih di bawah tanah subur…

Benih 1: “Saya nak tumbuh. Saya nak tumbuh akar saya dalam ke dalam tanah mencari air, dan pucuk saya membesar membuka tanah di atas supaya mendapat sinar matahari dan memberitahu dunia musim bunga sudah tiba… Saya nak merasai kehangatan pancaran matahari dan embun pagi…”

Dengan azam demikian, benih 1 tumbuh dan berbuah…

Benih 2: “Kalau saya tumbuh akar ke dalam tanah, saya tak pasti apa yang saya akan temui dalam kegelapan. Jika saya tumbuh ke atas membuka tanah, ia mungkin merosakkan pucuk saya jika tanah keras… apa kata bila daun saya buka dan ada siput nak makan, apa yang saya boleh buat? Jika saya mula berbunga, ada budak kecil datang memetik bunga, apa saya nak buat… jadi elok, saya tunggu line clear dulu sebelum berbuat apa-apa.”

Benih 2 menunggu dan tidak tumbuh.

Tetiba satu hari, ada seekor ayam datang mencari makan, mengorek tanah yang di mana Benih 2 ditanam, dan terus menelan Benih 2 yang masih tertunggu-tunggu bila nak tumbuh.

Wahai anakku,
Kuatkan azammu dan mindamu ketika engkau sudah mengambil keputusan untuk melakukan sesuatu. Bisikan syaitan akan cuba melemahkan semangatmu dan meniup api malasmu untuk menangguhkan kerjamu sekiranya engkau habiskan masa memikirkan perkara-perkara yang kamu tidak tahu.

Mulakan kerja yang diniatkan dahulu. Dapatkan momentum dahulu. Dengan adanya momentum wahai anakku, masalah yang datang mengunjung tidak lagi dilihat sebagai masalah. Sebaliknya mindamu akan menafsirnya sebagai cabaran yang seronok untuk diatasi. Itu lumrah kehidupan di dunia sementara ini.

Wahai anakku,
Jangan sesekalimu menjadi seperti Benih 2 yang aku ceritakan di atas. Jangan, kerana ia hanya membazir masa kamu. Percayalah pada Allah dan tumbuhlah seperti Benih 1, Allah akan tunjukkan jalannya selagi kamu tidak membiarkan jiwamu jauh daripada Tuhanmu.

Dipersilakan SHARE & Semoga bermanfaat Insyallah 



LIKE → 
https://www.facebook.com/AyubWellness

Tips Mudahnya Menjemput Jodoh

"Tips Mudahnya Menjemput Jodoh..."

Bismillahirrahmaanirrahiim...

1. Jangan fokus pada siapa yang harus dipilih tapi fokus melakukan perubahan diri yang lebih baik agar kita pantas mendapatkan jodoh yang baik.

2. Jangan menginginkan seseorang menjadi seperti yang kita harapkan tapi bagaimana kita menjadikan diri seperti orang yang kita harapkan.

3. Berusaha mempersiapkan diri zahir & batin serta berani menghadapi pernikahan tatkala jodoh itu tiba.

4. Berusaha untuk tidak patah semangat dan trauma terhadap masa lalu yang kurang menyenangkan serta bukalah lembaran baru yang lebih baik mulai hari ini dan untuk hari-hari selanjutnya.

5. Menjalin hubungan persahabatan dan persaudaraan sebanyak-banyaknya, akan lebih baik jika banyak bergaul dengan sahabat yang baik, siapa tahu jodoh kita berada di antara mereka.

6. Jangan terburu-buru menilai atau memberi kesimpulan kepada seseorang itu tidak layak bersama kita karena sejatinya jodoh itu akan hadir atas redha ALLAH, sedangkan kewajiban kita hanya berikhtiar.

7. Jangan terlalu risau tentang usia. Di usia berapapun menikah tetap baik jika kita mampu memikul tanggungjawab pernikahan tersebut di hadapan ALLAH, Bagi pasangan, keluarga besar serta masyarakat.

8. Teruslah berikhtiar dan berdoa, karena doa boleh mengubah yang tidak mungkin menjadi mungkin sesuai kehendak-Nya.

Ya ALLAH..
Dekatkanlah jodoh orang yang membaca status ini.
Tenteramkanlah hatinya.
Lapangkanlah dadanya.
Bahagiakanlah hidupnya.
Luaskan rezekinya.
Mudahkan segala urusannya.
Kabulkan cita-citanya.
Jauhkan dari segala musibah.
Jauhkan dari segala penyakit, fitnah, prasangka keji, berkata kasar serta kemungkaran.

Aamiin ya Rabbal' Alaamiin 

LIKE → 
https://www.facebook.com/AyubWellness

Tips Menjemput Rezeki

Tips Menjemput Rezeki:

1) Solat awal waktu
2) Jaga hubungan baik dgn Allah dan sesama manusia
3) Rajinkan sedekah dgn ikhlas
4) Dapat sahaja duit untung bisnes, terus beri atau agihkan sedikit kepada kpd yang memerlukan atau cthnya pada peniaga muslim lain dgn niat membantu mereka
5) Sentiasa doakan kejayaan orang lain
6) Doa kejayaan, kekayaan, kemasyhuran serta kekal dlm keimanan pada waktu2 mustajab...

LIKE →  https://www.facebook.com/AyubWellness

Hidup itu indah



Hidup itu indah, jikalah kita tahu MENGHARGAINYA... LIKE →   https://www.facebook.com/AyubWellness

perkahwinan yang mulia


Mohd Muslim Mohd Zuki, 20, mendukung pasangannya, Sauba Osman,18, bagi meneruskan majlis perkahwinan yang tetap dilangsungkan dengan menumpang rumah jiran berikutan jalan ke kediaman mereka dinaiki air di Kampung Telaga Mas, Rantau Panjang.

p/s : Alhamdulillah, si suami sanggup dukung isteri untuk elakkan baju si isteri basah dan menampakkan bentuk badan serta aurat.


Pilih isteri yang beriman kepada Allah... Rasulullah berpesan jika sunting pasangan atas dasar agama ia membawa lebih kebaikan 



>>>
1. Hasil inovasi seorang doktor perubatan Islam & bekas pesakit kanser

2. Idea tercetus adalah hidayah Allah daripada musibah penyakit kanser STAGE 4

3. Dihasilkan dengan teras yang berciri-cirikan Air Zam-Zam

4. Satu-satunya water filter yg mewujudkan konsep SAMAK bagi menSUCIkan air

5. Satu-satunya water filter di dunia yg menggunakan Teknologi Bamboo Qun

6. Satu-satunya water filter yg menggabungkan fungsi 2 + 1 - dwifungsi Rxwater & Rxozone

7. Satu-satunya brand tempatan yg mendapat Anugerah MALAYSIA GOOD DESIGN

8. Disertakan dengan amalan peminuman - Terapi MiFiRo. Tiada mana-mana penapis air yg mempunyai panduan peminuman yg sebenar

9. 9 tahun di pasaran dan ramai yang telah mendapat manfaat penyembuhan. Antaranya ialah pesakit kanser, kencing manis, penyakit kulit kronik dan sebagainya.

hanya di ---> http://servicerx-water.blogspot.com/2013/11/ingin-memiliki-rxwater-ingin-servis.html

solat dengan berjemaah di masjid atau surau

'Power'kan solat dengan berjemaah di masjid atau surau. Allahu akbar, teringat kata-kata seorang guru, 'Rahmat Allah turun di rumah NYA. Mereka yang berkunjung ke rumah NYA akan membawa rahmat tersebut pulang ke rumah mereka.' 

Aku mengikut sangkaan hambaKu kepadaKu

Manusia boleh buat apa sahaja dan jadi apa sahaja di dunia ini sekiranya mereka berilmu. Yang paling asas kita perlu berilmu. Selepas itu mereka bertindak.

Berkata Abu Hurairah r.a. bahawasanya Nabi SAW telah bersabda: Allah Taala telah berfirman:

“Aku mengikut sangkaan hambaKu kepadaKu, maka terserahlah dia hendak menyangka apa yang disukainya terhadap Aku.” (Riwayat Ibnu Abid-Dunya)


GREAT PRICES. EVEN BETTER SERVICE.
only at http://servicerx-water.blogspot.com/



Rabu, 6 November 2013

Saya menerima zakat itu

Bismillah. Saya telah memeluk Islam pada usia 16 tahun ( saya bagi tahu, sebab kawan-kawan baru mungkin tak tau ).
Ketika itu, selalunya saya memilih makan di luar kerana hendakkan makanan yang diyakini halal. Sekali-sekala saya beli makanan balik rumah, supaya boleh makan di rumah bersama mak. Tak mahu kelihatan ketara tidak makan di rumah. Jaga hati mak ayah.

Biasanya, selepas maghrib saya akan pergi tolong di kedai makan Pakcik Othman ( semoga diredhai ALlah, beliau sudah meninggal ) di Pekan Baling, Pokok Ketapang, upahnya ialah saya boleh makan malam secara percuma di situ. Kerja saya, ambil order makanan dan minum, hantar makanan dan lap meja. Maka selesailah masalah untuk mencari makanan yang halal pada waktu malam.



Antara kawan saya yang bekerja sekali ialah Tuan Hamim Syahril.
Ada satu ketika itu, saya kekurangan wang. Selepas solat di masjid, saya luangkan sedikit masa untuk berdoa seperti biasa. Ketika doa itu, saya rasa gelisah memikirkan nak makan apa. Sebab wang yang ada hanya cukup untuk makan roti canai sahaja. Perut sudah lapar. Sedangkan perlukan duit untuk urusan lain pula.

Maha Suci Allah, dalam ketika dok melayan perasaan selepas doa itu. Seorang pakcik mendekati saya dari belakang dan memegang bahu saya.

Beliau menyatakan hasrat untuk berikan zakat kepada saya. Saya agak terkejut dengan keadaan itu. Seolah-olah Allah mendengar isi hati saya. Di kala saya susah hati pasal makan, Allah gerakkan hati Pakcik itu untuk memberikan zakat kepada saya.

[ Saya rasa bersalah kerana lupa nama beliau. beliau bekerja di SK Tunku Putera kalau tak silap saya, mempunyai kedai makan di bangunan Tabung haji Baling. Beliau selalu bawa motor sahaja ke masjid. Jika ada kawan-kawan Baling yang ingat nama beliau, mohon beritahu saya ya. ]

Saya menerima zakat itu, berterima kasih kepada beliau dan sujud syukur kepada Allah. Ini adalah salah peristiwa yang membuatkan saya bertambah yakin kepada Allah swt dan ayat-ayat Allah seperti dalam ayat yang dikenali sebagai ‘Ayat seribu dinar’ oleh kebanyakan orang.

Tidaklah saya mendabik diri, mengaku bahawa saya seorang yang bertaqwa. Tetapi pengalaman itu, apabila dikaitkan dengan petikan ayat ini, sangat memberi kesan kepada diri saya. Saya percaya ada kawan-kawan yang pernah lalui pengalaman yang lebih kurang sama.
Sila kongsikan jika sesuai.

Mungkin boleh kongsikan pengalaman kawan-kawan sendiri di bahagian komen. Terima kasih

Sumber:
http://www.islamituindah.my/cerita-lapar-roti-canai-dan-zakat

Assalamualaikum jumaat

Senyum Jumaat

Seorang anak muda duduk dlm masjid menunggu khutbah jumaat, melihat dgn tdk begitu senang kpd kotak sumbangan yg ditolak ke arahnya.. 
Dia membuka dompet memilih2 duit.. Akhirnya dgn berat hati dia msukkan 10sen ke dlm tabung dn menolak ke sebelah..
Tiba2 sorang pokcik di belakang menepuk bahunya dn memberikan dia 2keping duit rm50.. Terkesima kejap budak tu, tp dia terus masukkn juga duit tu dlm tabung dn ditolak ke tepi..
Dia menoleh ke belakang dan berkata "banyaknya pokcik sedekah, skit2 dah le.. Sayang lak rasa"..
Pokcik tu senyum sambil geleng kepala dan cakap..

"sebenarnya tu duit kau yg jatuh dari dompet tadi..."

JGN BERKIRA UTK BERSEDEKAH.. SEBENARNYA ITULAH BAHAGIAN KITA..
[PETUA IMAM SYAFIE]


♥sharing is caring 


---------------------------
---------------------------






CEO : Mohd Ayub, Ayub Wellness Network

Apa khabar  kawan, sihat?

Saya ni bukan orang yang super hebat, tapi saya orang biasa-biasa seperti anda. Saya ni memang Berpengalaman dalam bidang perkhidmatan pemasangan dan servis penapis air di Malaysia. Lama juga saya buat kajian mengenai penapis air di malaysia, Hasil dari kajian saya tidak perlu dikata lagi! Sudah mencecah 4 angka sales! Tu yang kena paksa share tu..huhuuuuuu…

Nak cerita sikit pada kawan…

Orang kata Menggunakan Penapis air ni memang bagus dan boleh menghindarkan kita dari hampir kesemua jenis penyakit, juga penyakit kronik? Ye ke? Mereka kata:



Saya tak nak berikan jawapan samada YA ataupun TIDAK lagi…Anda perlu membaca setiap apa yang ditulis oleh saya di bawah sehinggalah anda jumpa jawapannya:

Mudahnya Menjemput Rezeki

" Mudahnya Menjemput Rezeki "
----------------------------



Bahagian 2 : Menjemput Rezeki
· Bab 18 : Menjemput Rezeki Dengan Sedekah
----------------------------------------

Siapa mahu tahu formula paling berkesan menambah rezeki? Formula ini bukan ciptaan manusia. Dan sudah tentu bukan ciptaan saya. Formula ini langsung daripada Allah, Formulanya begini:

1 - 1 = 10

Huh! Jangan main-main. Bukankah satu tolak satu jawapannya kosong? Tentunya ada yang menyergah begitu. Sabar dulu ya, mari kita amati janji Allah di bawah:

"Sesiapa berbuat kebaikan mendapat sepuluh kali ganda amalannya. Dan sesiapa berbuat kejahatan dibalas seimbang dengan kejahatannya. Mereka sedikit pun tidak dirugikan (dizalimi). (Al-An'am 6: 160)"

Sebelum anda mula menggunakan formula ini, perlu dipatuhi dahulu sembilan syaratnya. Apakah syaratnya?

saya sudah tidak sabar! Baiklah, sekarang semak sembilan syarat ini.

Pertama: Yakin.

Kedua: Yakin.

Ketiga: Yakin.

Keempat: Yakin.

Kelima: Yakin.

Keenam: Yakin.

Ketujuh: Yakin.

Kelapan: Yakin.

Kesembilan: Barulah mula berdoa, beribadat dan bertindak!

Baik, berbalik kepada formula satu tolak satu jawabnya 10 (1-1=10). Sebenarnya apa yang mahu ditolak? Nah, dalam maksud menjemput rezeki, tolak itu maksudnya sedekah. Bayangkan sahaja begini:

Andai kata wang itu bernyawa dan mampu bersuara, dia akan berkata kepada kita, "Setiap seringgit yang tuan sedekahkan akan digandakan sepuluh kali. Berapa pun yang tuan sedekahkan pasti dan pasti akan kembali lagi sepuluh kali ganda. Tidak perlu pakai insya-Allah!"

"Bukan setakat mendapat balasan sepuluh kali ganda. Malah tuan akan terhindar daripada bala. Rezeki tuan akan melimpah. Memudahkan jodoh. Dan kesihatan tuan bertambah baik!" sambung wang lagi.

Nah. begitulah hakikatnya. Jika kita (manusia) berjanji mesti menggunakan insya-Allah. Tetapi apabila Allah yang berjanji, Allah pasti akan laksanakan kerana Allah tidak pernah memungkiri janji-Nya.

Nah! Sekarang saya mahu bertanya, jika itu benar-benar akan jadi nyata, berapakah yang sanggup anda sedekahkan? Ayuh, terus jawab!

...........................................................................
...........................................................................

“ Mudahnya Menjemput Rezeki ”

Tepat jam 10 pagi saya sudah duduk semeja dengannya. Beliau merupakan salah seorang pembaca buku ‘Mudahnya Menjemput Rezeki”. Deretan kedai makan di kawasan Bukit Yong Kelantan, menjadi pilihan . Beliau yang dimaksudkan ialah En. Azlan. Umurnya baru 25 tahun.

Biarpun masih muda, beliau menyimpan beberapa kisah menarik. Khususnya pengalaman beliau ‘menjemput rezeki’ . Pemuda yang sedang duduk di hadapan saya ketika itu rupa-rupanya seorang jutawan muda.

“Bagaimana tuan bertemu dengan buku itu?” saya segera melontar soalan setelah beberapa minit berkenalan.

“Petang semalan saya pergi berbekam di sebuah pusat rawatan bekam . Di sanalah saya terlihat buku tersebut. Perkataan “menjemput” pada judul buku itu sangat menarik perhatian saya. Lalu saya terus membelinya. Apabila sampai di rumah saya terus membacanya sehingga jam 1 pagi. Ternyata ia sebuah buku yang sangat membekas di hati saya. ”

“Kemudian saya berdoa agar dipertemukan dengan penulisnya. Syukur alhamdulillah; tidak sampai 24 jam Allah izinkan kita bertemu.”

“Apa yang tuan tulis di dalam buku itu seperti menceritakan kisah hidup saya. Benar tuan, hari ini saya yakin untuk mengatakan bahawa; menjemput rezeki terbukti lebih mudah dari mencari rezeki. Ya, sesungguhnya ‘menjemput’ lebih mudah berbanding ‘mencari’. Alhamdulillah, sudah hampir dua tahun saya menggunakan cara ini. Saya ingin kongsikan salah- satu kisah saya kepada tuan.” Tambahnya lagi.

Seperti orang mengantuk disorongkan bantal, saya pula yang teruja mahu mendengarnya. Mengapa tidak? Buat kesekian kalinya saya berpeluang lagi mendengar sebuah kisah ‘from zero to hero’.

“Segalanya bermula pada bulan Ramadhan 2010. Masa itu saya benar-benar berada di garis mula memburu impian ini. Saya benar-benar bermula dari kosong.” Beliau memulakan kata.

“Bermula dari kosong? Apakah yang berlaku sebelumnya?” soal saya pula.

Saya dari keluarga susah. Malah pernah dibanci sebagai keluarga paling miskin di Besut. Saya masih ingat lagi saat melihat ibu saya menangis. Ibu menangis kerana sedih melihat ulat di kocek baju saya. Pada masa itu saya bekerja sebagai budak pengangkut sampah.

Saya katakan kepada ibu agar jangan sedih dan mohon terus doakan kejayaan saya. Saya yakin akan kasih sayang Allah kepada hamba-Nya. sebelum kita diberi nikmat kita tentu diuji dulu. Begitulah lazimnya. Itulah juga yang berlaku kepada saya.

Semasa bergelar pelajar lagi, saya sudah mula berusaha mencari duit. Malah saya pernah mengusahakan kebun jagung seluas 13 ekar berhampiran KIST (Kolej Islam Sains dan Teknologi ) cawangan Bachok. Kebun seluas itu juga saya kerjakan bersendirian.

Saya masih boleh dilihat mencangkul di kebun jagung walaupun 30 minit lagi peperiksaan akan bermula.” Terang beliau sambil ketawa.

“Kebun jagung yang sudah hampir membuahkan hasil itu menjadi sandaran saya . Kerana itu saya nekad dengan keputusan berhenti belajar. Kononnya untuk memberi tumpuan kepada bisnes kebun jagung saya. Namun, takdir Allah mengubah segala-galanya. Ribut kuat yang jarang – jarang berlaku telah melanda kawasan Besut. Seterusnya memusnahkan segala impian saya.”

“Ia berlaku pada masa tongkol-tongkol jagung sudah mula menguning. Saya terduduk. Segalanya musnah sekelip mata. Bukan sahaja harapan meraih untung hancur berkecai. Malah saya terpaksa pula menjual satu-satunya motorsikal buruk yang saya ada demi melunaskan sewa tanah kepada orang kampung. Selepas itu saya hanya berjalan kaki”

“Sudahlah begitu, saya terpaksa juga berdepan dengan pilihan yang berat. Iaitu pilihan di antara mahu meneruskan kuliah saya di KIST atau sebaliknya. Minat saya yang membuak-buak terhadap bisnes memaksa saya membuat pilihan ke-2. Hasilnya saya dicemuh oleh hampir semua orang yang saya kenal. Masa depan saya gelap kata mereka!”

“Pada masa itu saya merasakan sedang berada di titik paling bawah dalam roda kehidupan ini. Saya kehilangan kebun. Saya kehilangan kuliah dan tiada kerja. Sudah tentu saya tiada wang. Saya tidak punya apa-apa lagi.

“Pada masa itu saya cuma ada Allah. Itulah satu-satunya harapan saya. Saya memujuk hati untuk mempercayai bahawa takdir Allah semuanya baik” terang beliau bak air yang mengalir.”

“ Seterusnya pada hari bersejarah itu, saya bertemu seseorang dan mohon dipinjamkan wang sebanyak RM50 bagi memulakan hidup baru. Modal itu sebahagiannya saya gunakan untuk fotostat sebanyak 300 keping risalah dengan maksud mahu menjual tanah bagi pihaknya. Dengan harapan bolehlah mendapat sedikit komisyen jika ada orang yang mahu membeli.”

“Pada ketika itu saya memang tidak tahu apa-apa tentang urusan jual-beli tanah. Apa yang saya tahu cuma mahu mengedarkan risalah. Dan memang hanya itu saja peluang yang saya ada. Rasa terpaksa dan malu usah cakap. Saya tidak mampu untuk memikir selainnya.”

“Benarlah sesungguhnya Rezeki dari Allah. Sesingkat 3 jam saya berhasil mendapat RM2000 dari usaha itu. Seterusnya meningkat menjadi berpuluh dan beratus ribu ringgit; dan dalam tempoh beberapa bulan sahaja seorang yang asalnya ‘zero’ tiba-tiba menjadi ‘hero’. “

“Ya, saya benar-benar menjadi hero sehingga saya lemas dan leka dalam limpahan rezeki yang tidak disangka-sangka itu.”

“Syukur kepada Allah yang segera memimpin saya agar segera kembali ke pangkal jalan. Saya segera sedar bahawa rezeki itu sesungguhnya kurniaan Allah dan bukan kerana hebatnya usaha dan kepintaran saya.

“Boleh tuan terangkan secara khusus apakah amalan tuan sehingga mendapat rezeki yang luar biasa itu?” saya memotong ceritanya.

“Apa yang tuan tulis di dalam buku, itulah yang saya amalkan. Contohnya, saya tidak akan memulakan kerja selagi belum bersedekah. Begitulah yang saya lakukan setiap hari. “

“Alhamdulillah rezeki terus datang mencurah-curah sehingga sejuta yang pertama dapat saya raih dalam tempoh setahun. Tepatnya pada bulan ramadan tahun berikutnya. Iaitu pada bulan ramadan tahun 2011.

“Pada suatu hari saya mendapat panggilan telefon dari seseorang yang mahu menjual tanah. Tanah seluas 5 ekar itu terletak di Kampung Raja, Besut. Tuan tanah dengan senang hati mahu menjualnya kepada saya. Malah beliau mahu menjualnya dengan harga RM428,000. Ternyata harga yang ditawarkan itu jauh lebih rendah dari harga pasaran. “

“Kemudian saya pecahkan tanah itu menjadi beberapa lot dan menjualnya semula. Keseluruhan tanah-tanah lot itu dapat dijual dalam tempoh setahun. Urus niaga itu berjumlah RM1.5 juta. Akhirnya seorang budak miskin berjaya menjadi jutawan.”

“Hari ini apabila direnung kembali skrip kehidupan lalu, saya segera insaf . Rezeki besar yang Allah beri sesungguhnya bukan sekadar untuk memenuhi keperluan saya semata-mata”

“Rezeki yang melimpah-ruah itu rupa-rupanya untuk dikongsi dengan ramai orang lain yang lebih memerlukan. Alhamdulillah dengan izin-Nya saya berusaha menjaga kebajikan sekitar 70 orang anak-anak yatim dan miskin. Mereka berada di Besut, Pakistan, Kemboja dan Indonesia. “

“Saya percaya jumlah mereka ini akan bertambah lagi. Namun, saya tidak pernah bimbang tentang rezeki. Sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui keperluan saya. Saya sekadar melakukan kerja-kerja yang saya mampu, selebihnya biarlah Allah melakukan kerja-Nya. “

“Akhirnya saya sampai ke titik keyakinan bahawa menjemput rezeki itu lebih mudah berbanding mencari-cari rezeki. Yakni mengutamakan Allah dalam setiap masa dan keadaan.”

“Saya suka membaca dan sudah membaca berpuluh buku yang bagus-bagus. Secara peribadi saya suka untuk mengatakan buku ‘Mudahnya Menjemput Rezeki’ merupakan buku kedua yang membekas di hati saya selepas ‘La Tahzan’ tulisan Dr. Aid.

“Tuan mesti terus menulis dan menyampaikan kebenaran.” katanya tegas.

Saya tersenyum dan berdoa di dalam hati,

“Ya Allah, limpahkanlah taufik dan hidayah-Mu agar setiap pemilik buku ‘Mudahnya Menjemput Rezeki’ diberi kekuatan untuk beramal dengan apa yang sudah mereka baca. Amin, amin, amin ya Allah…”

“Sesungguhnya kisah ini sekadar satu titik kecil dari rahmat Allah yang melimpah ruah ke atas semua makhluk-Nya.” Bisik saya lagi. :

Nota: Artikel ini pernah diterbitkan di Majalah Anis terbitan Galeri Ilmu Sdn Bhd, keluaran Oktober 2012.

Kandungan

Bahagian 1 : Apa Itu Rezeki?

· Bab 1 : Rezeki Bukan Sekadar Nampak Di Mata
· Bab 2 : Udara, Air dan Gunung Adalah Rezeki
· Bab 3 : Ilmu Adalah Rezeki
· Bab 4 : Kaitan Antara Usaha dan Rezeki
· Bab 5 : Harta & Rezeki
· Bab 6 : Allah sentiasa Membantu
· Bab 7 : Hubungan Rezeki dan Iman
· Bab 8 : Rezeki, Apakah Bertambah atau Tidak…?
· Bab 9 : Tangkal, Kayu dan Batu Azimat Menambah Rezeki..?
· Bab 10 : Kunci Rezeki

Bahagian 2 : Menjemput Rezeki

· Bab 11 : Menjemput VS Mencari
· Bab 12 : Menjemput Rezeki Dengan Mengutamakan Solat
· Bab 13 : Menjemput Rezeki Dengan Solat Tahajud
· Bab 14 : Menjemput Rezeki Dengan Solat Dhuha
· Bab 15 : Menjemput Rezeki Dengan Zikir
· Bab 16 : Menjemput Rezeki Dengan Doa
· Bab 17 : Menjemput Rezeki Dengan Mendoakan Orang Lain
· Bab 18 : Menjemput Rezeki Dengan Sedekah
· Bab 19 : Menjemput Rezeki Dengan Membaca Al-Quran
· Bab 20 : Menjemput Rezeki Dengan Asma' ul-Husna
· Bab 21 : Menjemput Rezeki Dengan Bersyukur
· Bab 22 : Menjemput Rezeki Dengan Tekun Berusaha

Bahagian 3 : Cerita Menjemput Rezeki

· Bab 23 : Dibalas dalam 24 Jam!!
· Bab 24 : Ikhlas RM50, dibalas RM10,000
· Bab 25 : "Tolonglah Anak Saya, Ustaz"
· Bab 26 : Memberi Tanpa Syarat
· Bab 27 : Binatang Tidak Mampu Membalasnya
· Bab 28 : Daripada Hina Jadi Mulia
· Bab 29 : Berkat Belajar Al-Quran
· Bab 30 : Bos Hanyalah Posmen
· Bab 31 : Ikhtiar Rohani dengan Surah Yassin
· Bab 32 : Sebuah Keajaiban
· Bab 33 : Sedekah Si Penarik Beca
· Bab 34 : Sedekah sebagai Ubat

Bahagian 4 : Apa Perlu Saya Buat Sekarang ?

· Bab 35 : Ciptalah Impian Hari Ini
· Bab 36 : Bagaimana Membina Impian yang Seimbang..?
· Bab 37 : Ibu, Ibu Apa Khabar..?
· Bab 38 : Inilah Impian Kita
· Bab 39 : Strategi Ghaib
· Bab 40 : Bertaubatlah!!

--------------------------

RM 24.00 Semenanjung (RM18+RM6 Pos)
RM 27.00 Sabah & Serawak (RM18+RM9 Pos)

SMS "BUKU MMR <NAMA> <ALAMAT>" ke 0135792606
 — 




➊ RX-WATER WITH OZON :
➥ Ansuran Mudah AEON RM126x36 bulan
 Tunai RM2880 + RM50(Ahli)


➋ RX-WATER WITHOUT OZON :
➥ Ansuran Mudah AEON RM109x36 bulan
 Tunai RM2080 + RM50(Ahli)


➌ RX-WATER DISPENSER BAMBOO-QUN :
➥ Ansuran Mudah AEON RM134x36 bulan
 Tunai RM3100 + RM50(Ahli)



HADIAH PERCUMA!

➥ Airomax (Penyegar Udara)
➥ Pemasangan Percuma
➥ Rx Brush
➥ Rx Tra x2
➥ Rx-Lite GOLD
➥ Upah Servis RXWATER dgn Rebet 50% = X1
➥ Pembelajaran Percuma Teknik Trapi MiFiRo
➥ Pelajari Teknik Mudah Servis Penapis Air
➥ CD RX-WATER
➥ LIFETIME WARRANTY
➥ O-Ring Rx-water
------------------------
BERNILAI RM1,700.00
------------------------

3 KAEDAH BAYARAN UTK MILIKI RX WATER

Untuk bayaran bagi pembelian RxWater, ada 3 cara.
➊ Belian secara tunai
➋ Belian menggunakan Kad Kredit
➌ Belian ansuran menggunakan AEON Credit.

HUBUNGI AYUB : 017-7764369
1. Hasil inovasi seorang doktor perubatan Islam & bekas pesakit kanser

2. Idea tercetus adalah hidayah Allah daripada musibah penyakit kanser STAGE 4

3. Dihasilkan dengan teras yang berciri-cirikan Air Zam-Zam

4. Satu-satunya water filter yg mewujudkan konsep SAMAK bagi menSUCIkan air

5. Satu-satunya water filter di dunia yg menggunakan Teknologi Bamboo Qun

6. Satu-satunya water filter yg menggabungkan fungsi 2 + 1 - dwifungsi Rxwater & Rxozone

7. Satu-satunya brand tempatan yg mendapat Anugerah MALAYSIA GOOD DESIGN

8. Disertakan dengan amalan peminuman - Terapi MiFiRo. Tiada mana-mana penapis air yg mempunyai panduan peminuman yg sebenar

9. 9 tahun di pasaran dan ramai yang telah mendapat manfaat penyembuhan. Antaranya ialah pesakit kanser, kencing manis, penyakit kulit kronik dan sebagainya.

Sekian dari saya
Mohd Ayub Bin Mohd Salikhin
Pengarah Urusan, Ayub Wellness Network.
0177764369

PS: RM109 baru berapa tu? Sikit je untuk kesihatan kita. Pelaburan untuk kesihatan sangat berbaloi! Miliki Penapis Air Rx-Water sekarang!

PS: Lambat untuk beli, mungkin anda akan terlepas peluang untuk mendapat Hadiah-hadiah yang hebat dengan pakej-pake yang begitu istimewa dari saya. Saya tak cakap kosong! Cepat beli, Cepat anda dapat menyelamatkan diri anda dan keluarga anda yang anda sayang dari pelbagai jenis penyakit kronik, Cepat anda dapat simpan duit dari dihabiskan hanya untuk ke klinik, Cepat anda dapat hasihnya!

..................................................
.................................................

Share ;)
Alhamdulillah. Full schedule.
Tadi berjumpa seseorang. Dapat rezeki yg tidak terjangka drpd Allah dan nasihat yang sgt baik.

Check kenapa rezeki susah hendak masuk. Beliau kongsikan, jika hendak murah rezeki dan dipermudahkan. Inilah amalannya setiap hari;

Pagi
- Solat dhuha 4 rakaat
- Baca 1 ms Al-Quran

Petang 
- Baca surah al-waqiah

Malam sblm tidur
- Solat Taubat
- Solat Istikharah
- Solat Hajat
- Baca 1 ms Al Quran

Rabu, 2 Oktober 2013

MALAM GALA 2013


KLICK -->>  
www.facebook.com/ayubwellness

bersama kawan-kawan di MALAM GALA 2013 di SACC SHAH ALAM





ENTATIF ATURCARA MAJLIS GALA KONVENSYEN 2013 @ SACC 28.09.2013 

28 September 2013 ( Sabtu ) Shah Alam Convention Centre ( SACC )

7.00 malam Pendaftaran Tetamu Majlis Makan Malam Gala


* Lokasi : Hall Shah Alam 2 ( Ground Floor )
* Pastikan anda bawa tiket Gala Dinner untuk masuk ke dalam dewan
* Pakaian : Mengikut tema makan malam ( Glam Batik )

7.30 mlm Pintu Masuk Dewan Dibuka & Tetamu Mengambil Tempat Duduk
* Sila pastikan kedudukan meja anda mengikut lakaran kedudukan meja yang 
ditampal di foyer dewan.

8.00 mlm Malam Seni Warisan Bermula
Perarakan Masuk Pemimpin Tertinggi WorldWellness
Persembahan Pembukaan Majlis
Ucaptama Pembukaan Majlis
Cabutan Bertuah
Pertandingan Suara Merdu Gala 2013
Ratu & Raja Malam Seni Warisan
Penganugerahan Pangkat Tertinggi WorldWellness
Persembahan Artis Jemputan : Black
Cabutan Bertuah Mega

11.00 mlm Acara Pentas Tamat & Bersurai.



Mencari Penapis air HALAL dan Bermineral?

[✔]HALAL & BERMINERAL (Air Zam-Zam air bermineral)
[✔]HARGA YG MAMPU MILIK
[✔]NAK BELI DGN DISKAUN RM300
[✔]NAK BAYAR ANSURAN
[✔]LIFETIME WARRANTY & KHIDMAT SERVIS YG CEKAP

===>HUB. 017-7764369 - http://servicerx-water.blogspot.com/

===================================
3 KAEDAH BAYARAN UTK MILIKI RX WATER
===================================
Untuk bayaran bagi pembelian RxWater, ada 3 cara.
➊ Belian secara tunai
➋ Belian menggunakan Kad Kredit
➌ Belian ansuran menggunakan AEON Credit.

HUBUNGI AYUB : 017-7764369

PROMOSI 5 ★★★★★ 
hanya di www.servicerx-water.blogspot.com


Khamis, 29 Ogos 2013

SELAMAT HARI RAYA 2013

Assalamualaikum dan selamat hari raya, maaf zahir batin dari kami sekeluarga














 SYARIKAT AYUB WELLNESS NETWORK
AWN

MENCARI PENAPIS AIR?
kini hanya rm109/36 bulan

[✔]HALAL & BERMINERAL (Air Zam-Zam air bermineral)
[✔]HARGA YG MAMPU MILIK

[✔]NAK BELI DGN DISKAUN RM300

[✔]NAK BAYAR ANSURAN
[✔]LIFETIME WARRANTY & KHIDMAT SERVIS YG CEKAP

===>HUB. 017-7764369 - http://servicerx-water.blogspot.com/
Mencari Penapis air HALAL dan Bermineral?