.::JoM BeRKeNaLaN::.

Rabu, 8 Mei 2013

Sibukkan diri dengan membetulkan diri sendiri dahulu

As salamu'alaikum shbt tersyg. 


 Ali RA berpesan: Pemimpin yg layak di hormati ialah pemimpin yg sibuk membetulkan dirinya sebelum cuba nak betulkan org lain. Tapi jgnlah sibuk nak kaji org lain. Tengok & kaji diri & berterusan betulkan diri.
 
Ingat pesan Nabi SAW: Kita semua adalah pemimpin & kita akan di pertanggungjawabkan dgn setiap aspek kepemimpinan kita. Jika kita peka akan hakikat ini, byk masalah akan dpt di hindarkan. Mari kita berdoa agar kita semua menjadi pemimpin yg berwibawa & di rahmati Allah SWT. Aamiin, wassalam.


"Know that in this body there is a plume of blood. When a plume of blood is good, it is good also the whole body. And when her blood is bad, then worse again the whole body. A plume of blood that I am referring to is the heart ... "
(Hadith Narrated By Al-Bukhari)
 
Bertenanglah Wahai hati yang rindukan kemenangan, setiap perkara ada tempoh dan masanya......hayati sirah Rasulullah memasuki Dan menawan semula Mekah, betapa sepanjang tempoh persediaan, perjalanan sehingga saat kemenangan... pelbagai ranjau, tomahan, fitnah telah dilalui....Jangan rasa ianya perit @ terlalu perit... kerana memang itulah adat berjuang.... apatah lagi kita berjuang untuk Agama All...ah.... Bila tiba saat kemuncaknya, bila janjiNya kemenangan, mudah sahaja untuk Allah mendatangkan rasa gerun dalam hati musuh-musuhNya sehingga tiada apa yang boleh dibuat oleh mereka selain membiarkan sahaja Islam menakluki Kota Mekah Dan TAKBIR berkumandang....

Saya yakin, walau apapun ketentuan dan keputusan Allah, kemenangan sudah tertulis di sisi Allah kepada orang yang berusaha dan berani menyatakan kebenaran walaupun dihadapan pemimpin yang zalim yang tidak meletakkan sesuatu perkara pada Haknya.

Mohonlah pertolongan dan pandangan dari Allah untuk membuat keputusan. Allah Akan memilih kita dengan cara memberi pandangan yang baik kepada kita terhadap apa yang diredhaiNya... Bangun Rakyat Malaysia, usahakanlah pergi mengundi walau apapun jua halangannya, walau apapun jua halangannya... JOM bentuk Kerajaan ANDA!
 
"Jika hendak sesuatu terjadi, saya perlu melakukannya sendiri." _William Johnson
 
 
 www.facebook.com/ayubwellness  HANYA RM25.00 sahaja
"peluang sering datang menyamar dalam bentuk kemalangan atau kekalahan sementara." _Napoleon Hill
 
Stop allowing something happening outside affect our life. Instead live from inside out, we affect the world not the world affect us. Use all events that happen to make us learn and become better
 
Cerita seorang ustaz yang pernah menumpang tidur di masjid yang berdekatan dengan rumah Tuan Guru Nik Aziz (TGNA). Sebelum subuh beliau dengar ada orang bersihkan tandas.. Kemudian beliau bangun dan pergi jenguk siapa. Alangkah terkejutnya beliau mendapati TGNA sendiri yang sedang mencuci tandas. Dengan perasaan hiba hampir menangis beliau bertanya, "Kenapa Tok Guru yang bersihkan..?"

Lalu TGNA jawab, "Ini antara cara saya buang ego dalam diri.."

MasyaAllah...(T_T)
p/s: kamu x sayang ulama' tak apa tapi jangan sampai hina ulama'
 
 
Hidup ini biarlah BERBAKTI kepada IBU dan AYAH. Walaupun mereka sudah TIADA di DUNIA,biarkan PAHALA anak-anaknya "mengalir" untuk ibu dan ayah mereka ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan