.::JoM BeRKeNaLaN::.

Khamis, 29 November 2012

Majlis Pernikahan dan Perkahwinan saya, ikatan menuju syurga


Majlis Pernikahan dan Perkahwinan saya, ikatan menuju syurga pada 12/11/2012 Isnin

Setelah mengikat tali pertunangan secara tertutup 4 Jun 2011 yang lalu, akhirnya, saya Ayub Salikhin, 24, mengumumkan akan bernikah dengan cikgu Norlinna, 22, pada 12 November 2012.
Saya turut mengejutkan Ahli keluarga,sahabat handai, peminat dan rakan taulan serta rakan perniagaan pada hari pengumumannya itu.

“Setelah mendapat restu kedua ibu bapa saya, saya mengumumkan bahawa saya dan norlinna akan melangsungkan perkahwinan kami pada  November 2012. Saya berharap dengan pengumuman ini, ramai pihak akan mendoakan yang terbaik buat kami, dunia akherat”

Saya bernikah di rumah norlinna pada sebelah petang selepas zuhur, manakala resepsi dilakukan pada 21 November 2012 ,dan resepsi di sebelah pihak saya pula diadakan pada 25 November 2012.

"Memandangkan ia hari paling bersejarah dalam hidup saya dan isteri ,saya ingin mengucapkan terima kasih dan maaf sekiranya ada yang terlebih dan terkurang.”Alhamdulillah.

Berdebar menanti

saya mengakui berdebar-debar menanti majlis pernikahan dan berharap segalanya akan berjalan dengan lancar dan baik serta di redhoi-Nya.Alhamdulillah hari itu berjalan dengan baiknya.

“Semenjak bertunang lagi, saya memang berdebar-debar menanti hari bersejarah itu. Alhamdulillah segalanya berjalan dengan baik serta di redhoi-Nya  dan mudah-mudahan semua pihak mendoakan yang terbaik untuk kami,agar menjadi pasangan soleh dan solehah”

Menyentuh mengenai pengumuman tarikh perkahwinan yang dibuat mengejut tanpa sidang media yang lebih tersusun, saya merasakan pengumuman ini penting kerana saya juga telah mencecah 24 tahun pada ketika itu.

“Buat peminat,ahli keluarga, sahabat handai dan rakan taulan serta rakan perniagaan, saya harap mereka tidak terkejut dengan pengumuman yang saya buat pada ketika itu .

"Saya meletakkan ciri-ciri spesifik(menurut ajaran agama islam) yang diperlukan oleh seorang wanita untuk menjadi teman istimewa (isteri) saya. Dan yang penting, saya bersyukur mendampinginya.

"Keserasian itu juga penting. Malah saya sangat gembira bersama seseorang yang cantik,baik, beragama dan sabar dalam melayan setiap kerenah saya. saya rasa dialah yang Allah berikan kepada saya yang menjadi asbab untuk boleh membahagiakan, boleh memahami dan menerima saya seadanya, jadi kenapa saya harus melepaskan peluang itu.Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah Tuhan empunya dunia, Raja dari segala raja .Alhamdulillah

Pada mereka yang terlibat didalam majlis saya tempoh hari, saya dan isteri mengucapkan ribuan terima kasih, hanya Allah sahaja yang dapat embalas segala jasa yang telah d berikan. Alhamdulillah, terima kasih.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan